Basisschool De Vonder
Kleuters op schoolreis naar de speeltuin prinses Irene!
We trokken met maar liefst 100 kleuters van onze school op schoolreis naar de speeltuin in ons dorp. Met hun wandelschoenen aan, een rugzak om met lekkers en een lunch er in. In een lange, vrolijke stoet wandelden de kinderen samen door de straten richting deze prachtige speelvoorziening, waar we als dorp trots op mogen zijn. De speeltuin biedt de kinderen een fijne plek om te bewegen, te ontdekken en samen plezier te maken. De kabelbaan, het springkussen en de hoge glijbaan zijn favoriet!
Voor onze kleuters is het een echt avontuur. Naast uren speelplezier werden de kinderen in de speeltuin extra verwend met een heerlijk ijsje, mogelijk gemaakt door de ouderraad. Dat was een extra lekkere afsluiting van een hele fijne dag!
Ieder jaar kijken ze kijken uit naar dit avontuurlijk schoolreisje, een dag vol beweging en plezier en ze genieten dan van deze mooie speeltuin in ons dorp.
Spelletjesochtend
Een aantal keer per jaar organiseren we een spelletjesochtend van een half uur bij de onderbouw samen met ouders, opa’s en oma’s die komen helpen in de klas. De kinderen spelen verschillende spelletjes waarbij samenwerken, wachten op je beurt, tellen en natuurlijk plezier maken centraal staan. Dankzij de hulp van betrokkenen kunnen alle groepjes kinderen actief aan de slag en wordt het een geslaagde ochtend.
SSE Clinic op woensdag 20 mei,
We gingen met de hele school voor een voetbalclinic te voet naar de voetbalvelden van SSE. Eerst waren de kinderen van groep 1/m 3 aan de beurt, later op de ochtend de kinderen van groep 4 t/ 8. We werden ontvangen door Denis, hij vertelde dat de kinderen in groepjes allerlei voetbalspelletjes mochten gaan doen. Er stonden heel veel vrijwilligers klaar om de groepjes te begeleiden waaronder een aantal opa’s en papa’s. Ook waren er mama’s die zorgden voor een lekker stukje fruit en wat te drinken. Er waren 10 onderdelen, zodat het lekker afwisselend was. De meeste kinderen hebben een uur lang enthousiast en actief meegedaan. Er zijn heel wat doelpunten gemaakt, we hebben echt wel voetbaltalentjes gezien. Natuurlijk waren er ook kinderen die vooral grassprietjes geteld hebben of even moesten rusten omdat ze zo moe waren. Maar over het algemeen ging het top. Het was echt heel goed geregeld! Natuurlijk hebben we na afloop de SSE flyers uitgedeeld.
Hieronder vertellen een aantal kinderen van groep 3 wat ze mochten doen en wat ze ervan vonden:
Suus:
Ik vond het leuk, we moesten stuiteren, dribbelen en op goal schieten. Ik was het beste in dribbelen. Ik zou wel bij voetbal willen, maar ik vind turnen ook al zo leuk.
Milan:
Ik vond het leuk, vooral partijtje spelen. Ik vond eigenlijk alle spelletjes leuk om te doen. Ik zou wel bij voetbal willen.
Loek:
Ik vond het scoren in de verschillende goaltjes het leukste en ik had gewonnen.
Siem:
We moesten proberen op de lat te schieten, daar was ik heel goed in.
Faas:
We mochten lummelen en elkaars bal proberen af te pakken. Dat vond ik het leukste spelletje.